ve her kuyuya taş atan bLog...

Beğenilenler

Unordered List

Arşiv

14 Temmuz 2008

İstanbul tatilim sona yaklaşıyor, son demleri yaşıyorum, son dakikalarda daha çok gezebilmek adına manevralarım devam ediyor :)
8.Gün:

Yine sıcak ve nemli İstanbul. Serinliği bekledik. Baştan beri Sultanahmet'i görmek istiyordum. Ev sahibimle yola koyulduk. Çemberlitaş'ta tramvaydan indik ve fotoğraflar çekerek meydana doğru ilerledik. Asıl mekana, Sultanahmet'e vardık.

Sultanahmet gerçekten de uzun zamandır merak ettiğim kadar varmış, Miniaturk gezisinde minyatüründen gördüğüm mimariye hayran kalmıştım. Sonunda gerçeğini görmek de nasip oldu.

İstanbul'a ve atalarımıza yakışır şekilde görkemli, ustalık konuşturmuş bir yapı. Ordaki ruh halimi ve hislerimi anlatmaya yetmez hiçbir şey.

Sultanahmet'in içine girince aklımı yitirdim ve fotoğraf makinesine sarıldım. İçerde ve dışarda yine onlarca fotoğraf çektim hemen. Oradan sonra hemen karşıda Ayasofya, Yerebatan Sarnıcı vs istikametinde devam ettim. Saatin geç olduğunu unutmuşum :( Mesai bitmiş ve 10 dakika farkla Ayasofyanın içini gezme şansını kaçırmış olduk...
Oradan yürüyerek meşhur Gülhane Parkı'na geldik. Meşe ağaçlarıyla, yemyeşil ve huzur dolu bir yerdi burası. Hava da gayet serindi ve güzel bir yürüyüş yaptık. Çok da sevdim o ferahlığı.

Şimdi "habire yürüyorsun" demeyin. Yürümeyi severim, o yüzden yorulmak gibi bir kaygım olmuyordu. Bu tempoyla Sirkeci'ye, oradan da Eminönü'ne geldik ve bir İstanbul klasiği olan Balık-Ekmek faslı için sahile yanaştık. Balık ekmek satıcılarındaki tarihi görüntü çok hoşuma gitti, hele de üstünde Tuğra olan tekne ve ahşap işçiliğine bayılmıştım.

Ben yine kıtlıktan çıkmışçasına balık ekmekleri götürdükten sonra saat 21.00 olmuştu, yorulan ev sahibime dayanamadım ve eve döndük...

9.Gün:
Memlekete dönecektik ama arabamızı serviste bırakınca yolculuk ertelendi. Evdeyiz, dinleniyoruz. Dayı-yeğen, atama bekleyen iki işsiz doktor olarak evden çıkmama kararı aldık. :) 4 yıldır görüşemediğim Abdullah kardeşimle görüşmek İstanbul'a kısmetmiş. Şükür kavuşturana dercesine. Ataköy-Şirinevler arasında onunla hasret giderdik.

10.Gün:
Günlerden Pazar, arabamız hala serviste, dışarı sıcak ve nemli. Yol hazırlıkları yapıyoruz bir yandan. Arabamızı alır almaz gideceğiz. Akşam üstü Taksim ve İstiklal Caddesi'nde hem son turları attık. Hem de biraz kitap baktık, birkaç kitap aldık. Birkaç içecek ve akşam yemeğinden sonra evdeyiz...

İstanbul keyfi sona ermek üzere!..